Recenze internetových obchodů: Nakupujícím pomůžou, můžou být ale i falešné. Jak je rozeznat?

Hodnocení nákupů v internetových obchodech hrají u zákazníků stále větší roli. Zjistil to průzkum agentury Nielsen Admosphere a Asociace pro elektronickou komerci. Podle něj 97 procent nakupujících bere ohled na zkušenosti předchozích nakupujících, které popsali v recenzích.

Téměř všichni zákazníci internetových obchodů se rozhodují podle recenzí předešlých nakupujících. Pro e-shopy jsou tak hodnocení zákazníků klíčová.

Jak internetové obchody shánějí recenze a jak poznáme ty falešné? Jaká je zkušenost majitele jednoho z obchodů? Proč vznikají falešná hodnocení? Jak se chystá Evropská unie recenze e-shopů usměrnit?

Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.