Drží se evergreeny, vznikají ale i nové praktiky, varuje kyberkriminalista. Dejte pozor na vishing

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Call centrum, telefonní operátor (ilustrační foto)

S podvodnými praktikami na internetu se setkáváme čím dál častěji, stejně jako s dezinformacemi, které se zejména v sociálních médiích šíří velmi rychle. S Janem Melšou si zrekapitulujeme nejčastější podvody spojené s omezeními v epidemii koronaviru, připomeneme si podezřelé e-maily se zdánlivě důvěryhodnou informací k pandemií s cílem vylákat osobní a platební údaje, a další podvodné praktiky.

Jan Melša

Vishing

Z anglického sousloví Voice phishing - v překladu hlasový phishing. Jedná se o telefonní podvod, kdy pachatel obvolává své oběti. Představuje se jménem banky (nebo jiných společností) a sděluje jim, že jejich účet je napaden a on jediný jim může pomoci zachránit jejich prostředky.

Zdroj: webové stránky České spořitelny

autoři: Pavel Kudrna , reČRoL
Spustit audio

Související