Spor o smlouvu, na 30 tisíc nedoručených balíčků. Cílem je najít dohodu, potvrzuje mluvčí Zásilkovny

22. září 2023 11:41

Tisíce zásilek zůstávají už několik týdnů v depu v Bílém Kostele na Nisou. Jde o balíčky, které majitel haly po sporu odmítá vydat společnosti Zásilkovna. Kdy by se mohly dostat k majitelům, zjišťoval redaktor Michal Jemelka.

Čtěte také

Zhruba dvě třetiny reklamací kvůli balíčkům z internetových obchodů, které uvízly v depu v Bílém Kostele nad Nisou, už přepravní společnost Zásilkovna vyřídila. Vyplývá to z jejího vyjádření pro Český rozhlas.

Zásilky v hale leží od přelomu srpna a září 2023. Důvodem je spor Zásilkovny a majitele depa o platnost smlouvy. Tu Zásilkovna vypověděla, majitel depa ale tvrdí opak a balíčky zatím vydat nechce.

Zatímco se obě strany sporu vzájemně obviňují, kdo za komplikace může, některým poškozeným klientům dochází trpělivost.

„Zásilku v tuto chvíli řeším víceméně s odesílatelem zásilky a ti tedy, pokud stále ještě Zásilkovna nedá vědět o balíčku, budou balíček reklamovat," popsala Českému rozhlasu jedna ze zákaznic, která si prostřednictvím Zásilkovny nechala poslat balíček z internetového obchodu.

S tím, jak firma situaci řešila, spokojená není. „Každý operátor tvrdil něco úplně jiného, byť teoreticky by měli mít přístup k úplně stejným informacím,“ řekla.

Její zásilka už několik týdnů leží v hale firmy MSLOGISTICS na okraji Bílého Kostela nad Nisou. Vedoucí depa Jan Resler popsal, za jakých podmínek je společnost vydá: „Chceme to udělat formou auditu, transparentně, ať jsou u toho přítomni... nějaká třetí osoba, která ztotožní ty zásilky, a tak dále."

Českému rozhlasu potvrdil, že zásilky jsou v budově, redaktora ale dovnitř nepustil. „Tam nemá nikdo přístup. Jo to hlídané, pod kamerami, pod alarmem, pod požárními hlásiči, protože už jsme začali mít strach i z toho, že by tady mohlo dojít k nějakým věcem, které by nebyly úplně legální...,“ doplnil. Podle něj by v budově mohlo být až 30 tisíc zásilek.

Provozovatel depa i přepravní firma se navzájem obviňují z neochoty situaci řešit. „Naším cílem je dohodu najít. Ale vzhledem k tomu, že druhá strana odmítla veškeré pokusy o smírné řešení a vydání zásilek, nezbývá než dále postupovat standardními právními prostředky,“ uvedl mluvčí Zásilkovny Kamil Chalupa.

Zásilkovna už využívá jiné depo, ve středočeských Benátkách nad Jizerou. Zákazníky upozorňuje, aby vyplnili reklamační formulář. Detaily, jak postupovat, jsou na jejím webu.

autoři: Michal Jemelka , reČRoL
Spustit audio

Související