Nejčastěji popsané výhody „Suchého února“? Lepší spánek, úbytek váhy i hrdost. A ušetřené peníze

O „Suchém únoru" je známo, že lidé na celém světě každoročně na jeden měsíc omezují spotřebu alkoholu. Možná je na tom láká také to, že jde o nejkratší měsíc v roce. Jaké může mít taková abstinence přínosy?

„Suchý únor" je akce, kdy se miliony lidí na celém světě celý měsíc cíleně vyhýbají alkoholu. Někdo vydrží déle, někdo závazek poruší dřív. V každém případě se odborníci shodují, že občas vysadit alkohol nemusí být vůbec na závadu.

Základem akce jsou lokálně organizované programy pro lidi, kteří to chtějí mít s nějakým potvrzením. Informace a registrace je na webu suchejunor.cz. Dočasní abstinenti mohou zároveň alespoň část peněz, které by jinak utratili za pivo nebo jiné lihoviny, dát na dobrou věc. Výtěžek z letošní akce půjde opět na prevenci závislostí.

A jak je to s dopady takové akce na už tak těžce zkoušené provozovatele pohostinství? Ti, které Český rozhlas oslovil, po letitých zkušenostech většinou tvrdí, že se to na návštěvnosti dramaticky neprojevuje. Předsevzetí podle nich většinou mají krátkého trvání. Na druhou stranu, pořadatelé Suchého února uvádí, že přibližně 82 % lidí výzvu dodrží, nebo to o sobě alespoň tvrdí.

Čtěte také

Co tedy může taková abstinence kromě naditější peněženky přinést? Podle průzkumů z minulých let si téměř čtyři pětiny lidí pochvalovaly čistší hlavu. Přes polovinu úspěšných únorových abstinentů příjemně překvapilo zlepšení spánku a díky tomu pak přes den cítili, že mají víc energie. Velké část lidí pak uvedla, že se jim podařilo shodit přebytečná kila a skoro polovina kuřáků spotřebovala méně cigaret. Téměř všichni pak jako velký benefit hodnotili fakt, že dokázali výzvu splnit.

Spustit audio

Související