Mezi Mimoní a Doksy se rozhořel spor o průmyslovou zónu. Jde o bývalý vepřín a kamionovou dopravu

8. prosinec 2021 12:29

Radnice v Doksech nesouhlasí s plánem nedaleké Mimoně vybudovat průmyslovou zónu na místě tamního bývalého vepřína. Mimoňská radnice už prodala pozemky developerské společnosti, která aktuálně připravuje dokumentaci k územnímu rozhodnutí.

Čtěte také

Mezi městy Mimoň a Doksy se rozhořel spor o průmyslovou zónu, která má vzniknout na místě bývalého mimoňského vepřína. Starostka Doks Eva Burešová ze Starostů pro Liberecký kraj se obává, že záměr nedalekého města Mimoň významně zatíží centrum Doks kamionovou dopravou.

Krajský úřad už dříve investorovi snížil povolený provoz areálu z 200 na 100 kamionů denně. Z toho až dvě třetiny by měly proudit přes část Ralska, Hradčany a právě přes Doksy směrem k silnici 38. V proslulém letovisku silnice míjí například vjezd do chatové oblasti Bílý Kámen, památník Karla Hynka Máchy a také zámecký areál.

Starosta Mimoně Petr Král za hnutí ANO říká, že o podobné množství dopravy sousedním městům ulehčí plánované uzavření Malé ulice pro tranzitní dopravu. V současnosti probíhá schvalovací proces budoucího značení, které začne u dálnice D10 na Mladoboleslavsku.

Jako další argument starosta Král uvádí, že plán na novou průmyslovou zónu město představilo už za předchozího vedení, které dlouhodobě obtěžující vepřín před zhruba čtyřmi lety vykoupilo.

Ještě nějakou dobu určitě potrvá, než začne vlastní stavba růst. Můžou to být dva roky, ale také pět. Už teď došlo k prvnímu zdržení. Novou silnici k areálu totiž připravuje radnice v Mimoni.

Dopravní inspektorát Policie ČR aktuálně změnil rozhodnutí a vyžádal si napojení na sousední silnici druhé třídy s dodatečnými připojovacími pruhy. Jak Českému rozhlasu vysvětlil vedoucí českolipské dopravní policie Martin Markl, v původním rozhodnutí se například nepočítalo s tak velkou intenzitou dopravy.

Další zdržení můžou představovat účastníci stavebního řízení. Doksy mezi nimi nejsou, ale sousední Ralsko ano. A tamní starosta Miloslav Tůma z hnutí ANO zatím tiše vyčkává, až investor požádá o povolení. Pak se k plánu podle svých slov určitě vyjádří. V Ralsku intenzivnější kamionovou zátěž samozřejmě také příliš nechtějí.

Spustit audio

Související