Stanice Kořenov: Železniční společnost Tanvald
Redaktor Pavel Petr se znovu vydal do Kořenova, tentokrát blíže představit Železniční společnost Tanvald, která pořádá akce spojené s kořenovskou zubačkou.
Petr Prokeš, který Pavla Petra nádražím a depem v Kořenově provedl, prozradil, jak dlouho Železniční společnost Tanvald funguje, co stálo za jejím vznikem, co všechno společnost organizuje, i jak těžké je přilákat lidi k práci spojené s historií.
Podíváme se také do tamního depa na to, jaké klenoty ukrývá a čas od času je ukáže veřejnosti a dozvíme se, které Jaké exponáty, co je nejvzácnější, jak se o ně pečuje, která z těch lokomotiv si žádá největší péči.
Železniční společnost Tanvald také letos pro milovníky železniční historie chystá řadu zajímavých jízd. Jak je těžké dát dohromady kalendář, a uspořádat samotnou akci, co za různá povolení je potřeba k jízdám historických vlaků? Poslechněte si záznam rozhovoru.
Související
-
Kořenovská zubačka je jedinou tratí svého druhu u nás. Železnice překonává výškový rozdíl 235 metrů
Železniční trať Tanvald – Kořenov na délce šesti kilometrů a 700 metrů překonává výškový rozdíl 235 metrů, což je pro vlaky extrémní stoupání. A tak na ní jezdí zubačka.
-
VIDEO: Oslavy 120. výročí lokální dráhy z Martinic do Rokytnice
Před 120 lety se ze stanice Martinice, tehdy vedené jako Jilemnice, vydal první vlak do Rokytnice nad Jizerou. Výročí krkonošské lokálky si připomněli lidé na Semilsku.
-
Jizerské hory bývaly významným nalezištěm drahokamů. Osada Jizerka má díky nim Safírový potok
Osadou Jizerkou, která je součástí obce Kořenov v Jizerských horách, protéká říčka Jizerka, do které se vlévá Safírový potok. Ten dostal jméno díky těžbě drahých kamenů.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.