Rekonstrukce průtahu Libercem. „Nebezpečné a nezodpovědné,“ hodnotí expert dopravní značení
V pondělí 14. března 2022 začala plánovaná rekonstrukce mostů na průtahu Libercem. Uzavření jízdního pásu ve směru od Turnova přineslo stažení dopravy do tří pruhů v druhém pásu a také objížďky. Jejich značení se redaktor Jaroslav Hoření vydal zkontrolovat s dopravním expertem Romanem Budským. Ten použil i slova „ulice smrti“.
Nejzatíženější komunikace v Libereckém kraji, průtah I/35 Libercem prochází rekonstrukcí, a to přináší dopravní omezení, uzavírky a objížďky. Proto jsme požádali dopravního experta Platformy Vize 0 Romana Budského, který působil i jako dopravní inženýr, o komentář dopravního značení v místě a okolí stavby.
Za jedno z nejzávažnějších pochybení považuje Roman Budský to na silnici, která vede od libereckého vlakového nádraží, kdy se řidiči napojují do dvou pruhů, vedoucích směrem na Turnov. Chybí tam připojovací pruh, proto je tam značka „Stopka“, ale zároveň je tam také ještě značka „Dej přednost v jízdě“.
„Bohužel tady zůstává se stopkou a krásně vysoko nad ní umístěna značka Dej přednost v jízdě. Je to velice nebezpečná kombinace značek, protože tady je velice slušný provoz z tunelu potom dál na Turnov. Je tam velmi špatně vidět z vedlejší silnice, čili řidiči opravdu musí zastavit vozidlo, důsledně se rozhlédnout; levé zrcátko, případně ještě nějaké ohlédnutí přes rameno… Čili tahle značka, to je skutečně nezodpovědné, pokud by si někdo všiml té značky ´Dej přednost v jízdě´, a tou se řídil, tak může být vehnán pod automobil, který jede od tunelu, a může zde vzniknout skutečně smrtelná dopravní nehoda.
Podle mého názoru je to nehoráznost a není to jediné místo. Když jsme jeli dál, směrem na Turnov, tak jsme narazili na stejnou kombinaci. Budeme se modlit a budeme doufat…“
(...hodnocení Romana Budského přerušilo hlasité houkání kamionu, kterému právě v místě, které dopravní expert popisoval, nedalo dostatečnou přednost osobní auto a málem skončilo pod kamionem, který ale kvůli zúžené vozovce neměl kam uhnout.)
Kontrolní jízdou redaktor Jaroslav Hoření a Roman Budský také zjistili, že se zřejmě šetřilo na oranžových značkách, tedy těch, které značí objížďky. Na některých křižovatkách chybí, zřejmě proto, že se spoléhá na to, že řidiči se budou řídit klasickým modrým dopravním značením.
„Já si myslím, že se nemá šetřit oranžovým značkami a celá ta objízdná trasa, než se řidič dostane zase na tu původní komunikaci, by měla být duplicitně označená k modrým značkám oranžovými,“ domnívá se Roman Budský.
Oba pánové se byli ještě podívat na příjezd do Liberce od Děčína. Jak hodnotí tento směr a jaké dopravní značení tam podle Romana Budského chybí? Poslechněte si v reportáži.
Související
-
Omezení dopravy a uzavírky v Liberci: Stavbaři začali s rekonstrukcí dvou mostů na městském průtahu
V Liberci začala 14. března rekonstrukce dvou mostů na městském průtahu. Co to znamená pro řidiče, kterých tam denně projede přes 50 tisíc, shrnula redaktorka Jana Švecová.
-
Nákupy pohonných hmot v Polsku přestávají být pro lidi v příhraničí tak výhodné
Ceny benzínu a nafty v Česku stoupají. Lidé z pohraničí vyráží za pohonnými hmotami do sousedního Polska. I tam ale ceny stoupají a rozdíl už není tak velký.
-
Rostoucí ceny nafty a benzínu zatím v Libereckém kraji veřejnou dopravu nezdraží
V Česku v důsledku válečného konfliktu na Ukrajině skokově rostou ceny pohonných hmot. Pociťují to i poskytovatelé veřejné dopravy.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.