Prostředí doma bylo „bezpečné“, teď se některým dětem do reality nechce, zmiňuje speciální pedagožka

Děti strávily u svých počítačů v rámci distanční výuky v důvěrném prostředí dětských pokojů dlouhé měsíce. Nakolik se dlouhodobá izolace podepsala na dětech i na jejich rodičích, jak probíhá postupný návrat dětí do škol, s jakými problémy se potýkají zejména prvňáci, nebo studenti prvních ročníků středních a učňovských škol, nejen to probrala Iveta Kalátová se speciální pedagožkou Janou Hlavovou.

Jana Hlavová

Co všechno je náplní Pedagogicko-psychologické poradny v Liberci? Jak často vyhledávají poradnu rodiče? Jak je to s odkladem nástupu ke školní docházce? Jaký byl pro „letošní“ prvňáky rok, kdy místo ve škole byly většinou doma? Proč se některým dětem „nechce“ zpátky do školy? Poslechněte si rozhovor.

Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...

Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Lidský faktor

Lidský faktor

Koupit

Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová