Děčínská ulice v České Lípě je znovu průjezdná v obou směrech, chodník ještě dokončují

7. říjen 2024 13:21

Společně s dokončením výměny mostu přes ulici Boženy Němcové skončila i uzavírka průtahu ve směru z centra města na Děčín. Ruší se také výlukové trasy linek městské dopravy a meziměstských autobusů.

V České Lípě skončilo dlouhodobé omezení, které uzavřelo důležitý průtah městem ve směru na Děčín. Nový třípolový most nad ulicí Boženy Němcové je dokončený a doprava znovu může proudit oběma směry. Přesvědčil se o tom na vlastní oči i redaktor Jiří Jelínek.

Původní most začala firma demolovat v dubnu 2024 a doprava byla svedená do jednoho směru, od Děčína do centra města. V opačném směru byla objížďka vedená přes sídliště Sever, Střelnice a Slovanka. Doprava ve zvýšené míře proudila i centrem města Jiráskovou a Žižkovou ulicí.

Původní most byl z roku 1968. Vznikl při rozsáhlé přestavbě silniční sítě v té době, jako součást průtahu ze západu na východ. Most spravuje Liberecký kraj, který na jeho opravu podle mluvčího Filipa Trdly uvolnil necelých šedesát milionů korun.

Všechno ještě ale dokončené není. Na vozovce malují čáry a bude se dokončovat napojení chodníků. Po straně blíž k centru už se chodit dá. Stavební firmu také čeká snesení provizorního přemostění, které je na náspu zpevněném betonovými, vzájemně zaklesnutými kostkami.

Všechno to se musí rozebrat, aby bylo následně možné provést závěrečné terénní úpravy svahu. I proto zůstává uzavřená ulice Boženy Němcové, která centrum města pod mostem spojuje s areálem stadionu U Ploučnice.

V České Lípě se doteď souběžně pracovalo na dvou důležitých mostech. Druhou opravou je hloubková rekonstrukce skoro 800metrové estakády na silnici I/9 na severo-jižním průtahu městem. Na začátku října 2024 má stavební firma téměř dokončenou novou betonovou desku na východní straně mostu a jezdí se po druhé, zatím neopravené straně. Semafory pouští auta vždy v jednom směru a interval je až okolo 7 minut. Nezřídka se tam kvůli tomu ve špičkách tvoří kolony.

Kromě povrchu mostu se vyměňují také okrajové římsy, obetonovávají se původní pilíře, a už dřív pod mostem vznikly velké nádrže na sběr dešťové vody a odlučování uniklých olejů. Most má celkem 25 polí a jeho rekonstrukce vyjde Ředitelství silnic a dálnic na zhruba 300 milionů korun. Oficiální termín dokončení je v dubnu roku 2026.

Spustit audio

Související