Věkový limit není, pilot musí mít fyzickou dispozici a být zdatný mentálně, říká letecký instruktor
Tráví víc času ve vzduchu než na zemi. Hostem Dopoledne pod Ještědem byl Radek Zima, pilot, závodník a instruktor kluzáků, ultralehkých a motorových letounů a prozradil, co všechno musí absolvovat nováček, než usedne do kokpitu letadla, jaké to je létat v bouřce i proč je lepší létat s plným žaludkem.
Čtěte také
„Věková hranice odspodu limitovaná není, mladiství musí mít fyzickou dispozici, aby dosáhli na ovládací prvky. Důležitá je i mentální úroveň, aby pochopili, co se vlastně všechno v tom letadle děje Nejmladší pilotku jsme měli třináctiletou, teď jí je patnáct, ostatně dívky jsou v tomto směru více napřed,“ odpověděl v úvodu letecký instruktor, závodník a předseda Aeroklubu v Hodkovicích nad Mohelkou Radek Zima na otázku, od kolika let se můžou lidí učit létat na větroni.
Co to znamená, když je pilot „vlekařem“? Kolik prostoru je v kokpitu větroně a jaké tam jsou ovládací prvky? Existuje váhový limit pro pilota? A je ve větroni padák? Poslechněte si záznam rozhovoru.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka