V Libereckém kraji výrazně narostla intenzita dopravy. Nejfrekventovanější úsek je v centru Liberce

2. únor 2022 14:14

Ředitelství silnic a dálnic zveřejnilo nejnovější součty dopravy v jednotlivých regionech. Intenzita provozu většinou narostla. Jak je na tom Liberecký kraj, zjišťoval redaktor Jiří Jelínek.

Čtěte také

Nejvytíženějším úsekem silnice je aktuálně silnice I/35 v Liberci zhruba od Babylonu po sjezd na silnici I/14. Denně tam projede i přes 50 tisíc aut. Přitom podle dat ze sčítání v roce 2016 tehdy stejným úsekem projelo denně 20 tisíc aut.

Teprve na druhém místě ve vytíženosti je opravdová dálnice, D10 mezi Březinou a Svijany. Tam projíždí denně bezmála 30 tisíc aut. Od posledního měření jde o nárůst přibližně o polovinu. Pro srovnání, tím vůbec nejzatíženějším úsekem v Česku je D1 mezi Modleticemi a Říčany u Prahy. Tam denně projede přes 100 tisíc aut.

Obecně se dá říct, že narostla také intenzita těžké nákladní dopravy. Při procházení dat lze najít řadu úseků, kde kamiony tvoří víc než 20 % provozu, například již zmíněná silnice I/35, tentokrát u Chrastavy. A například Českou Lípou procházející Děčínská ulice musí denně pojmout okolo 12 tisíc aut, z čehož je asi 1 300 kamionů. Tady ovšem nejde ani vzdáleně o dálnici, ale o běžnou ulici, kde je budova okresního soudu, prvorepublikové vily, i celá řada bytových domů.

Stavby, které by měly místům ulevit

Na částečném řešení posledního případu, tedy Děčínské ulice v České Lípě, už se pracuje ve formě obchvatu města. První etapa z průmyslové zóny Dubice do Dolní Libchavy se má podle mluvčího Jana Rýdla začít stavět už v roce 2023.

Pracuje se také na celé řadě dalších projektů, včetně opravy havarijního stavu Liberecké estakády, kde jezdí úplně nejvíc aut. Vzhledem k tomu, že doprava na silnicích prvních i druhých tříd narostla za pět let o přibližně 13 %, při současném tempu výstavby silničáři sotva kdy stihnou tento trend dorovnat.

Spustit audio

Související