U Ktové na Semilsku začala stavba mostu. Nahradí železniční přejezd bez závor
Nebezpečné křížení železnice s frekventovanou silnicí v Ktové v Českém ráji na Semilsku zmizí do poloviny roku 2022.
Výstavba více než kilometr dlouhé přeložky silnice 35, na které je nyní železniční přejezd bez závor, začala včera a vyjde na 148 milionů korun bez daně.
Po vybudování okružní křižovatky a odstranění dvou protisměrných zatáček by měl být provoz na silnici z Turnova na Jičín plynulejší a bezpečnější, řekl ředitel liberecké správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Wohlmuth.
„Stavba je naplánovaná na dva roky, měla by končit kompletně někdy v červnu 2022. Ale tak, jak je nastavený harmonogram, tak věřím, že už na konci příštího roku bychom tady mohli po nové komunikaci jezdit,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Výstavba přeložky bude za provozu, což si vyžádá dopravní omezení. Podle Mátla se počítá i s kyvadlovým řízením dopravy za pomoci semaforu. Narovnávat se bude silniční úsek mezi Ktovou a Borkem a silnice první třídy se bude zahlubovat pod železniční trať.
„Nejnáročnější bude vybudovat železniční most,“ řekl Wohlmuth. Železniční ocelový příhradový most bude mít na délku 48 metrů a stavět se bude mimo trať, aby byl co nejméně narušen provoz na železnici.
„Po smontování na místě bude most nasunut na trať,“ řekl Zdeněk Babka, výkonný ředitel společnosti M-Silnice, která zakázku od ŘSD získala. Podle něj je to obvyklý postup, výstavbu přeložky ale po technické stránce považuje za zajímavou. „Skládá se z 31 objektů,“ dodal.
Kvůli zahloubení silnice pod železniční trať bude třeba podle něj vyvézt asi 130 tisíc metrů krychlových zeminy. Vybudovat se bude muset i skoro kilometr odvodňovacích stok. „Největší stoka bude mít v průměru až metr a největší hloubka stoky bude devět metrů pod stávajícím terénem, takže to bude technicky opravdu zajímavé dílo,“ dodal Babka. Při výstavbě silnice se budou dělat i přeložky inženýrských sítí, protihluková opatření, dobuduje se síť chodníků s přechody pro chodce nebo doplní veřejné osvětlení.
„Jsme rádi, že se trochu zlepší provoz tady, samozřejmě neubude množství aut, jenom se to trochu zpomalí, což je pro nás trochu výhoda,“ uvedla starostka Ktové Jiřina Bobková.
Jako zpomalovací prvek by měla fungovat nová okružní křižovatka, která nahradí klasickou křižovatku. Se silnicí první třídy se v Ktové kříží silnice druhé třídy 282 ve směru na Rovensko pod Troskami. Problém odbočit z hlavní na silnici nižší třídy mají motoristé podle starostky ve špičkách, tvoří se i fronty.
Související
-
Obchvat Třebíče. Silnice má reálnou podobu, stavět se začne za pět let
Třebíčští se už v sobotu poprvé projedou po novém obchvatu města. Tedy alespoň virtuálně. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zpracovalo vizualizaci finální verze silnice.
-
Středočechům chybí kilometry silnic. Aféry hejtmanky se navíc probíraly v celostátním tisku
Přibližně 230 tisíc lidí cestuje každý všední den za prací nebo do školy mezi Prahou a obcemi či městy Středočeského kraje.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Adiktolog: Fentanyl u nás není tak dostupný jako v USA, kde zabíjí desetitisíce lidí. To jediné nás chrání
-
Chválit tehdejší nádheru hor? Toho se střežím, nechci ubírat mladým radost z putování, přiznává Nevrlý
-
‚Nenávist vůči queer lidem pramení z nevědomosti,‘ věří 64letá žena z Bratislavy. Její syn žije s partnerem
-
Etnická čistka bez krve. Karabach opouští ‚dobrovolně‘ tisíce Arménů, nic po nich nezůstane, říká expert