Koncert, nebo sportovní akce, vše začíná vizí „kde a pro koho to bude“, prozrazuje produkční Pavel Jakubec

Slavnostní ceremoniály, sportovní akce nebo hudební festivaly bereme jako součást kulturního života. Málokdo však tuší, kolik práce a úsilí těmto akcím předchází.

Čtěte také

„Asi máte pravdu, já jsem nad tím takto úplně nepřemýšlel, protože je to moje práce vytvářet scénáře k ceremoniálu á zajišťovat je po produkčně-technické stránce,“ zamýšlí se Pavel Jakubec, majitel produkční společnosti P. J. Art Production.

„A asi ano, těch disciplín, které musíte ovládat, je poměrně mnoho, ať už to je být zastabilizovaný v technickém pojetí té akce, pak samozřejmě v té programové, píšete scénáře…,“ souhlasí.

Za 15 let, kdy se produkční činnosti věnuje, má za sebou například ceremoniály na Olympijských hrách dětí a mládeže České republiky v Olomouci, Evropské Zimní Olympiády mládeže v Liberci v roce 2011, kterou považuje za zatím největší počin, a těsně před sebou, v lednu, zahajovací ceremoniál v Hradci Králové na zimní olympiádu dětí a mládeže 2023.

„Obnáší to mít přehled a, řekl bych, velmi technicko-logistické nastavení, protože každá akce, ať už sportovní, nebo koncert, začíná jakousi vizí, konceptem: kde to bude, pro koho to bude,“ dodává.

S jakým časovým předstihem se domlouvají sportovní a kulturní akce a jaké jsou časté i neobvyklé požadavky umělců? Poslechněte si záznam rozhovoru.

Spustit audio

Související