V Liberci skončil poslední ručně ovládaný přejezd
Liberec už ode dneška nemá ručně ovládané přejezdy s vytahovací závorou. S tou poslední se dnes rozloučili v železniční stanici Pilínkov. Jedním z důvodů jsou kromě bezpečnosti také železniční koridory.
Ručně zvedanou závoru nahradí elektroinstalace, diky níž se městská část Pilínkov dočká zkvalitnění křížení silniční a kolejové dopravy. Jeden ze tří nově vybavených přejezdů bude navíc kromě světelné signalizace zabezpečen i elektricky ovládanými závorami.
Automatizace přejezdů probíhala od loňského října a stála 14 milionů korun. Jak Radiožurnálu řekl vedoucí oddělení koncepcí a rozvoje odboru drah na ministerstvu dopravy Václav Nováček, důvodem je větší bezpečnost přejezdu.
"Jiné možnosti ochrany před nebezpečím je už jenom mimoúrovňové křížení, které je nákladné proti zabezpečení úrovňového přejezdu a do rychlosti 160 kilometrů není vyžadováno při modernizaci stávajících tratí," uvedl Nováček.
Kvůli železničním koridorů jsou některé přejezdy dokonce rušeny. To se ale nelíbí dotčeným obcím. Podle Nováčka se jeho úřad se snaží, pokud je to možné, vyjít vstříc. "Na prvním a druhém koridoru již modernizace skončila, takže tam muselo k dohodám dojít, jinak by nebyly stavby povoleny. U třetího a čtvrtého koridoru jednání probíhají."
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Bezpečnější než parkování Nerudové.‘ Předseda Motoristů hájí Turkovu 200kilometrovou rychlost
-
Papež nebyl odborný teolog, chtěl s lidmi o víře mluvit. To občas vedlo k nedorozumění, říká Duka
-
‚Hranatá speed challenge‘. Turkovi příznivci se na internetu chlubí rychlou jízdou, příspěvky řeší policie
-
Nejvážnější armádní případ jde k soudu, čtyři čeští elitní vojáci jsou obžalováni kvůli smrti zajatce