Portréty i abstraktní tvorbu ukazuje v Liberci pražský malíř
Leoš Suchan, umělec původem z Tábora, vystavuje v liberecké galerii Prostor. Návštěvníkům ukazuje barevná plátna s abstraktními, často neonovými barvami, rozsvícenými malbami. Nechybí ale ani zcela realistické obrazy.
Suchan, který vystudoval Akademii výtvarných umění v ateliéru Michaela Rittsteina, přivezl do města pod Ještědem kromě tří starších portrétů i svá nejnovější díla.
Sám umělec tvrdí, že ho baví pracovat s realistickou i abstraktní polohou barvy. V galerii jsou nyní k vidění například dva realisticky malované portréty Leošova otce, které komentuje slovy: „Snažím se nějakým způsobem fotku přesáhnout, a právě to by mělo být vidět, když jde člověk k obrazu blíž.“
Obří plátna s tajemnými zvířaty mladé umělkyně jsou k vidění v Andělské hoře
Drobná osmadvacetiletá umělkyně Dana Sahánková dokáže jemnými tahy pokreslit tuší i pět metrů dlouhé plátno. Některé její rozměrné obrazy plné tajemných zvířat jsou nyní k vidění v kostele v Andělské hoře u Chrastavy.
Ofélie v jezírku v moderním provedení
Pokud od těchto obrazů návštěvník poodstoupí, uvidí na nich ryby. „S tématem ryb jsem začal před tři čtvrtě rokem, když jsem trávil nějakou dobu v Barceloně. Ryby mě zaujaly, protože jsou zajímavým předmětem pro malování,“ vysvětluje malíř a dál pokračuje: „Člověk si po technické stránce může vyhrát s leskem. Inspiruje mě spíš samotný povrch nebo charakter materiálu.“
Nejstarším obrazem výstavy je dílo z roku 2014. Na něm je zobrazena realistická busta dívky, která leží ve vaně. V tomto případě má jít o současné podání známého obrazu Ofélie v jezírku. To a mnohem více je pro milovníky umění k vidění do konce prázdnin.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Harrisová, nebo Trump: Jak se staví kandidáti na amerického prezidenta k válce na Ukrajině?
-
V Berouně hoří střecha pekáren. Hasiči evakuovali přes 50 lidí, vyhlásili třetí stupeň poplachu
-
Velká Pardubická má poprvé v historii dva vítěze, dělené první místo slaví Sexy Lord a Godfrey
-
Univerzity dnes sexuální obtěžování řeší lépe. Přesto často zažíváme institucionální zradu, říká vědkyně