Kamiony často jezdí po krajských silnicích, aby se vyhnuli placení mýtného. Problém s tím mají například v Mimoni
Od zavedení mýta na silnicích 1. třídy vzrostl v Mimoni objem nákladní dopravy až o 200 procent. Řidiči se po tamních silnicích 2. třídy snaží zpoplatněným úsekům vyhnout. Poslanecká sněmovna by ve středu 12. března měla jednat o změně silničního zákona, která by mohla po roce 2030 mýto rozšířit i na vybrané úseky silnic nižších tříd.
Jedna ze silnic v Libereckém kraji, která by měla být zpoplatněná, je právě silnice 270 z Mimoně na Jablonné v Podještědí. Ta by měla být v budoucnu zpoplatněná.
„Liberecký kraj po vyhodnocení několika měření zhodnotil, že by chtěl asi zpoplatnit silnice 270 a ještě 268, protože jsou kapacitně přetížené,“ uvedl starosta Mimoně Petr Král za hnutí ANO. Město si na přelomu roku nechalo udělat vlastní měření dopravy.
„Zjistili jsme, že máme nárůst dopravy o 30 až 40 % víc. U nákladní dopravy dokonce na této ulici to je o 200 % víc. V podstatě od té doby, co se zpoplatnily silnice prvních tříd. A když se kouknete, tak tady si to zkracují všichni v podstatě směrem na Hrádek nad Nisou, to je na hraniční přechod. A zbytek si to tady zkracuje ještě na kruhový objezd do Jestřebí, protože to mají o 6 minut kratší, takže jezdí všichni přes nás,“ doplnil starosta města.
Silnice 2. a 3. třídy spravují kraje. Ministerstvo dopravy je při přípravě novely požádalo, aby daly dohromady seznam úseků, které by chtěly zpoplatnit. V Libereckém kraji jich je dohromady 13.
„Při navrhování úseků byla zohledňována především intenzita nákladní dopravy. Dále pak to, zda se jedná o alternativu ke zpoplatněným úsekům silnic prvních tříd. A také náklady na rekonstrukci silnice,“ přiblížil mluvčí Libereckého kraje Jan Mikulička.
Podle návrhu, který bude poslanecká sněmovna projednávat, by měly výnosy z mýta připadnout přímo krajům. Více nám řekl poslanec a zpravodaj návrhu Stanislav Blaha z ODS. „Je to záležitost, která se řeší na popud Asociace krajů a má zamezit zneužívání silnic 2. a 3. třídy právě kamiony, které si často zkracují cestu, vyhýbají se zpoplatněným úsekům a samozřejmě devastují silnice 2. a 3. třídy, které často nejsou uzpůsobeny pro provoz těžkých vozidel.“
Pokud pozměňovací návrh projde, stane se podkladem pro výběrové řízení na dodavatele mýtného systému v letech 2029 až 2039.
Související
-
Konec hazardu v Mimoni. Poslední licence na výherní automaty vyprší za pár let, nové už město nevydá
Město Mimoň vydalo vyhlášku zakazující hazard. Radnice chce omezit negativní vliv hazardních her na obyvatele. Mezi podstatné důvody patří i snížení příjmů pro město.
-
Ministerstvo vnitra zamítlo vyhlášku o zpoplatnění náměstí v Mimoni pro nákladní dopravu
Mimoň nesmí zpoplatnit průjezd kamionů přes náměstí 1. máje. Ministerstvo vnitra zamítlo znění nedávno vydané městské vyhlášky s tím, že pro poplatek nejsou zákonné důvody.
-
Koupaliště v Mimoni bylo nutné po otevření znovu zavřít kvůli kvalitě vody. Teď už je vyčištěné
Areál venkovního koupaliště v Mimoni je po vyčištění nádrže opět otevřený. Kvůli zvýšené koncentraci sinic bylo nutné půlhektarovou nádrž minulý týden vypustit a vyčistit.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Prezident Pavel je na Ukrajině. Z Oděsy míří do Kyjeva
-
Za prací univerzitního vedení si stojím. Postup při odměnách nebyl neobvyklý, říká rektorka Králíčková
-
Fyzioterapeut: Dělat dva vrcholové sporty jako Ledecká je ojedinělé. U lyžování jsou zranění častější
-
Česko není montovnou zbraní Evropy. Naše firmy mají světovou úroveň, říká Špicar