Rovné úseky silnic na Českolipsku jsou pro motorkáře osudné
Počet dopravních nehod v Libereckém kraji klesá. Přesto ale policisté stále častěji řeší vážné dopravních nehody, které mnohdy končí těžkým zraněním a smrtí. Řidiči často riskují nebo jezdí agresivně. Nerespektují sníženou rychlost, stav silnice a často ani dopravní značení. Z pohledu tragických dopravních nehod je nejhorší Českolipsko.
Českolipsko je z pohledu dopravních policistů velmi problematické. Oproti Liberecku, Jablonecku nebo Semilsku na tamních silnicích zemřel i čtyřnásobek lidí. Dlouhé rovné úseky v Ralsku každoročně lákají tisíce motorkářů. Jejich kolize pak většinou končí tragicky. Za většinou dopravních nehod motorkářů stojí rychlá jízda, alkohol a nezvládnutí stroje.
Podle Libereckého kraje jsou nejvíce nebezpečné rychlostní úseky silnic a křižovatky na Českolipsku. S některými rizikovými úseky lze něco udělat. Jinde to možné není. Například křižovatku mezi Novým Borem a Skalicí by nevyřešil ani kruhový objezd.
Liberecký kraj pak také s policií a myslivci řeší nehody z důvodu střetu se zvěří. V posledních třech letech vždy na jaře na vytipovaných místech instalují pachové ohradníky.
Jen pro zajímavost - policie rok před zřízením takzvaných pachových ohradníků zaznamenala dvě stě osmdesát střetů se zvěří, minulý rok už jen osmdesát.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Peníze ze Sokola musely mizet sofistikovaně. Nyní už by se to stát nemohlo, věří nový starosta obce
-
Připravit další generace na válku. Na školách v Rusku se budou učit, jak vyrábět a ovládat útočné drony
-
Desetitisíce lidí v Evropě oslavily Svátek práce. V Paříži a Stuttgartu sáhla část demonstrantů k násilí
-
Ruská sabotáž, nebo obrana před drony? Pobaltí má problémy s navigací GPS, někdo signál ruší