Přes měsíc platí zákaz noční jízdy kamionů po silnici z Děčína do České Lípy. Nákladní auta teď více využívají silnice prvních tříd
Ještě před více než měsícem se lidé v obcích podél silnice II/262 z Děčína do České Lípy pořádně nevyspali. Kamiony po této silnici jezdily nejen přes den, ale i v noci. Od dubna platí noční zákaz jízdy kamionů a lidé v obcích, jako je Horní Police nebo Stružnice, mají v noci klid. Těžká nákladní doprava teď častěji využívá silnice prvních tříd, které vedou Kamenickým Šenovem nebo Svorem na Českolipsku.
„Přes den je to šílené, v noci je to lepší, ale ložnici mám hned tady u silnice. Takže když spím tak mi zhruba tři metry od hlavy jezdí kamiony. Ani se nevyspím a kolikrát je to dost drsné,“ stěžoval si na noční jízdu kamionů vloni Luboš Svoboda z Horní Police.
Od dubna platí noční zákaz jízdy kamionů na silnici II/262 z Děčína do České Lípy, a tak se lidé v obcích jako je právě Horní Police nebo Stružnice alespoň vyspí.
„V noci nejezdí nic, je ticho. Je to lepší,“ říká jedna z obyvatelek Horní Police, která bydlí jen tři metry od silnice.
„Subjektivně vzato se určitě situace zlepšila. Naprostá většina dopravců zákaz dodržuje. Jsou někteří, kteří samozřejmě z ekonomických důvodů využívají tu trasu v době, kdy by neměli, ale je to minimum. Já je chápu, protože ten ekonomický tlak je velký,“ potvrzuje zlepšení situace i starosta Stružnice Jan Mačíř ze Silnic LK.
Kamiony teď pravděpodobně využívají například sinici I/9, která vede obcí Svor. Potvrzuje to i nezávislá starostka obce Kateřina Janáková.
„Co se týká komunikace I/9, která prochází obcí, tak k mírnému nárůstu automobilové nákladní dopravy došlo.“
Podle obyvatel Kamenického Šenova kamiony teď více využívají i silnici I/13, která vede městem. I tady lemují silnici domy, které stojí jen pár metrů od krajnice.
„Je jasně vidět, že ten provoz je větší. Od dvanácti v noci do těch tří ráno ani ne, ale od čtyř ráno jezdí jedno nákladní auto za druhým. Ani se nevyspím. Předtím jsme se taky moc nevyspali, ale teď je to horší. Je pořád hluk z nákladních aut,“ stěžuje si na noční provoz Stanislav Svoboda, který v domě u silnice I/13 v Kamenickém Šenově bydlí už více jak čtyřicet let.
„Po dobu uzavírky, která je asi měsíc a půl se počet kamionů mírně navýšil. Na tomto průtahu Kamenickým Šenovem jsme zatím žádnou stížnost na městském úřadě nezaznamenali,“ říká nezávislý starosta Kamenického Šenova František Kučera. Ten chce po ministerstvu dopravy přezkoumat oprávněnost nočního zákazu jízdy kamionů po silnici II/262, na kterém se dohodl Ústecký společně s Libereckým krajem.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Jsme odkladiště dětí, se kterými si nikdo neví rady.‘ Česko čelí krizi ústavní výchovy dětí
-
Rekordní odměny. Ředitel pražského magistrátu Kubelka své asistentce přilepšil o 857 tisíc korun
-
Podmíněný trest není nastavený dobře, tvrdí právník. Změnit to prý můžou jen soudci a zákon
-
Biden omilostnil svého syna. Tvrdí, že dodržel slib nezasahovat do výnosů ministerstva spravedlnosti