Pavel Mang: Jsem vděčný, že jsem se v Cirkusu Humberto potkal s tolika legendami. Petr Haničinec byl můj druhý tatínek
Pavel Mang se v osmi letech proslavil rolí Vašíka Karase v legendárním seriálu Cirkus Humberto. „Bral jsem to tenkrát jako ohromnou hru, proto jsem byl tak bezprostřední. Kdybych měl dnešní rozum, víc bych si toho vážil a víc si s těmi herci povídal,“ svěřuje se.
V dospělosti pověsil Pavel Mang herectví na hřebík. Teď se k němu po šestadvaceti letech na chvíli vrátil a čeká ho premiéra filmu Cirkus Maximum, kde si zahrál policistu. „Během té doby jsem vůbec nehrál. Jakékoli vynechání člověka samozřejmě stresuje, je pak víc nervózní, nevěří si.“
„I herectví se od té doby změnilo. Lidé chtějí něco jiného, změnila se témata, styl herectví i točení. Všechno je rychlejší. Dříve se to dělalo víc důkladně, víc se zkoušelo. Dnes se to jede na první dobrou.“
Životní role v legendárním seriálu
Klíčová v jeho životě byla role malého Vašíka v seriálu Cirkus Humberto. Když režisér František Filip hledal obsazení, na konkurz ho místo rodičů přivedl jeho trenér. „Moji rodiče o tom věděli, ale maminka řekla, že ji to nezajímá, že se mnou nebude courat po konkurzech. Když potom zjistila, že se dostanu do blízkosti takových herců, tak se začala zapojovat i ona.“
Roli získal hlavně díky tomu, že dělal sportovní gymnastiku. „Odmalička jsem visel na stromě, takže maminka pro mě hledala nějaké sportovní vyžití. Fotbal mě nebavil, takže nám potom dal někdo tip, že na Strahově přijímají nové gymnasty, a to bylo pro mě to pravé.“
Kluk k neuhlídání
Kvůli roli trénoval hlavně jízdu na koni, herectví jako takové nemusel. „Ta dětskost byla v roli to nejlepší. Kdybych se snažil něco hrát a nebyl sám sebou, nebylo by to ono. Naučit se scénář pro mě nebylo těžké. Jediný problém byl, že točilo několik národností a já třeba navazoval na repliky v cizím jazyce, takže jsem se musel učit i je, abych věděl, kdy mám začít.“
Na natáčení vzpomíná jako na ohromnou hru. „Proto jsem byl tak bezprostřední. Bylo těžké mě uhlídat, abych si něco neudělal. Nejhorší bylo, když jsem vylezl na obrovskou plachetnici a námořník pak dospělým ukázal, že jsem nahoře asi ve dvaceti metrech. To jsem pak dole dostal i políček.”
Setkání s hereckými legendami
Jako dětská hvězdička potkal na natáčení mnoho slavných herců. „Kdybych měl dnešní rozum, možná bych si toho víc vážil. Víc bych si s těmi herci povídal, nechal bych si od nich víc vyprávět nebo si podepsat kartičky. Teď toho trochu lituju.“
Nejvíc vzpomíná na svého seriálového tatínka Petra Haničince. „Bral jsem ho jako svého druhého tatínka. Navštěvovali jsme se i po natáčení, povídali jsme si, já ho skutečně miloval. On byl samozřejmě svůj – co měl na srdci, měl i na jazyku, a řekl to vždy takovým lidovým stylem,“ říká s úsměvem.
Po úspěchu v seriálu Cirkus Humberto to vypadalo, že se vydá hereckou cestou, zkoušky na konzervatoř ale nesložil. Vydal se tedy jiným směrem. Nastoupil na obchodní akademii, vyzkoušel několik profesí a dnes je z něj manažer bezpečnostní agentury a také starosta obce Trubín. „Další natáčení zatím nemám v plánu, ale ničemu se nebráním,“ dodává v pořadu Alex a host.
Poznávají ho lidé na ulici? Jak zvládnul díky natáčení dvouletou absenci ve škole? A jak role v seriálu ovlivnila jeho vztahy s děvčaty? Co dělá v současné době za profesi? Poslechněte si v pořadu Alex a host.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.