Likvidátoři pojišťoven už v severních Čechách zjišťují škody způsobené povodní

12. červen 2013

V severních Čechách se odstraňují škody. Lidé uklízí všude tam, kde už opadla voda a kam stavební úřad i statik povolil návrat. Přichází také technici likvidátorů pojišťoven, aby zdokumentovali škody způsobené velkou vodou. K jejich výbavě patří holínky, laserový metr, poznámkový blok a formuláře o způsobené škodě.

„Ta dlažba vypadá, že se nehnula, není ani dutá,“ konstatuje hned po příchodu do vinárny na Labském nábřeží v Děčíně Michal Rejholec a na důkaz na dlažbu poklepe.

Větší starost dělají majitelům nemovitosti atypické posuvné dveře na terasu. Bojí se, že se poškození ukáže až za několik dnů.

„Dáme tam určitě výplň, dá se tam nějaký ochranný nátěr, promazání dveří. Pokud by to nefungovalo, tak byste to prostě ohlásili a muselo by se to měnit,“ upozorňuje majitele Michal Rejholec.

Spolupráce s lidmi, které postihla povodeň, je v Děčíně zatím bezproblémová. Přesto mají někteří obavy, aby nahlášení škody, která se projeví později, nebraly pojišťovny jako možný podvod. „To se řeší tím, že se to dohlásí dodatečně,“ uklidňuje likvidátor.

Výčet škod je ve vytopené vinárně dlouhý. Kromě posuvných dveří zničila voda například i malbu v deseti místnostech.

S následky povodní se vyrovnávají také v bytovém domě na druhém břehu Labe. Ještě než voda zatopila sklep, podařilo se ale odmontovat plynový kotel. „Pojišťovna dokáže uhradit takovéto vstřícné kroky,“ podotýká Michal Rejholec.

Proplácí se i práce, které si nájemníci dělají sami, například právě úklid sklepních prostor. „Je patrné, že už proběhl nějaký úklid, protože ryska nám ukazuje zatopení asi do dvou metrů, to znamená kompletně sklepní prostory,“ shrnuje likvidátor.

Občas zažije Michal Rejholec agresivní chování, jindy ho lidé zahrnují nadávkami. Letos se s tím při zjišťování škod ještě nesetkal.

Spustit audio