Liberecký dopravní podnik upravil na Vánoce a přelom roku jízdní řády. Zeptali jsme se na podrobnosti

O vánočních svátcích, na Silvestra a prvního ledna bude provoz MHD v Liberci omezený. Nejenom o těchto změnách si Iveta Kalátová povídala s Martinem Hettnerem z Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou.

„Jako každý rok jsme připravili omezení provozu městské hromadné dopravy v Liberci v období svátků. Konkrétně se jedná o Štědrý den, kdy provoz končí už v osmnáct třicet, a na Silvestra, kdy provoz končí ve dvacet jedna hodin. Následující dny, to znamená na první svátek vánoční a na Nový rok provoz začíná v sedm třicet tak, aby si i naši zaměstnanci mohli užít vánoční pohody a svátků,“ uvedl Martin Hettner, zástupce ředitele Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou.

Provoz městské hromadné dopravy v Liberci v období vánočních svátků 2019

23. 12. platí jízdní řád pro pracovní den
24. 12. platí nedělní jízdní řád, ukončení provozu v 18:30
25. 12. platí nedělní jízdní řád, zahájení provozu v 7:30
26.12.  platí nedělní jízdní řád
27. 12. platí jízdní řád pro pracovní den
28. 12. platí sobotní jízdní řád
29. 12. platí nedělní jízdní řád
30. 12. platí jízdní řád pro pracovní den
31. 12. platí jízdní řád pro pracovní den, ukončení provozu ve 21:00
01. 01. platí nedělní jízdní řád, zahájení provozu v 7:30
02. 01. platí jízdní řád pro pracovní den

Konkrétní omezení jízdy spojů v období vánočních svátků je vyznačeno v jízdním řádu každé linky MHD

Zdroj: www.dpmlj.cz

V běžný pracovní den podle Hettnera v Liberci 2400 spojů, po Liberci jezdí 39 tramvají a72 autobusů. Jak je těžké takový provoz zkoordinovat?

„Systém toho, aby ty autobusy a tramvaje zajistily všechny spoje, které máme v jízdním řádu, je provázaný. Autobus nejezdí celý den na jedné lince, jezdí třeba na deseti patnácti linkách v období celého dne. Pokud třeba řešíme nějakou připomínku na změnu jízdních řádů, ty přípravy bývají i několikaměsíční, protože i nějaká drobná úprava může znamenat zásah do několika jízd autobusů v tom dni. Není to vždy o tom, že třeba autobus vyjede z konečné o dvě minuty dřív. Musíme totiž dodržovat i zákonem dané přestávky řidičů a jejich pracovní dobu. Chtěli bychom na dalších linkách zavádět intervalovou dopravu tak, aby ten jízdní řád byl pro cestující lépe zapamatovatelný,“ vysvětlil Martin Hettner.

autoři: Iveta Kalátová , mib
Spustit audio