Liberecká „ZUŠka“ učí děti sklářské techniky i tvořit animované filmy

21. únor 2018

Základní umělecká škola v Liberci připravila pro své žáky ateliér tvorby animovaného filmu. Novinkou je ale především výuka práce se sklem.

Děti se můžou naučit pískování skla nebo spékání, takzvaný fusing. Nově zavedenými obory chce škola navázat na sklářskou tradici v Libereckém kraji a také usnadnit svým žákům přijímací řízení na střední školy. Vypískovat vzor na skleničku si v nové dílně vyzkoušela i naše reportérka – poslechněte si přiloženou reportáž.

„Sklo je magický materiál“

Vznik sklářského ateliéru potěšil i ředitele Střední umělecko-průmyslové školy sklářské v Kamenickém Šenově Pavla Kopřivu: „Sklo je magický materiál. Když se k tomu děti dostanou už na základní umělecké škole, budou možná víc zaangažováni jít na sklářské školy.“

Renata Šikolová, vedoucí výtvarného oboru má sklářské vzdělání

Profi technika pro tvorbu „animáků“

Druhý ateliér, který Základní umělecká škola v Liberci nově otevřela, se věnuje animacím. Černě vymalovaná místnost je bývalou šatnou. „V animačním studiu můžeme animovat jak loutkovou, tak ploškovou nebo papírkovou animaci. Děti by si měly projít i klasickou kreslenou animací,“ vysvětluje učitel výtvarného oboru Ondřej Mašek, který animaci studoval. „Děti tu mají k dispozici profesionální techniku a můžou tu vytvořit prvotřídní animovaný film,“ dodává.

Podle ředitele umělecké školy Tomáše Kolafy hrají při umělecké výuce dětí klíčovou roli učitelé. „Kantoři jsou důležití. Když máte nadšeného kantora, který dokáže zapálit děti a zná techniky, je vyhráno.“ Další obor, který v budoucnu žákům nabídne, je práce se sklem nad kahanem.

autor: Lucie Fürstová
Spustit audio

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.