V Brně představili dvě varianty vlakového nádraží. Rozhodnout se má do konce roku
U řeky, nebo pod Petrovem? Výhody i nevýhody dvou zvažovaných variant polohy nového hlavního železničního nádraží dnes v Brně shrnula studie, kterou si u nezávislé firmy objednala Správa železniční a dopravní cesty. Sto let trvající spor by tak mohl být ukončen ještě v závěru letošního roku.
Zatímco město už desítky let preferuje nádraží mimo historické centrum, občanská koalice Nádraží v centru vypracovala variantní návrh víceméně v současné poloze. Obě strany přitom i nyní tvrdí, že právě jejich návrh má větší šanci uspět.
Brno podpoří variantu, kterou vybere a zaplatí stát. Náměstek primátora Robert Kotzian z ODS věří, že to bude nádraží u řeky:
„S variantou pod Petrovem je spojeno tolik komplikací a nákladů navíc, že není perspektiva, že by byla realizovatelná v dohledné době, pakliže vůbec.“
Za vyšší náklady ale vysokorychlostní tratě vedou skrz nádraží, při variantě u řeky musí vlak na trase Praha-Vídeň z trati odbočit, upozorňuje Jana Drápalová ze Strany zelených:
„Při té variantě hrozí, že sice tady bude vybudována kolem Brna ‚vrtka‘, ale zastavovat nebude. Což se ve chvíli, když projíždí nádražím, už tak jednoduše nestane.“
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Ruská ropa se do Evropy dostává přes Turecko. Loni ji Unie nakoupila podle odhadů za 74 miliardy korun
-
Na Ústecku se nejspíš vyskytlo tornádo. Mohlo vzniknout kvůli přeháňkám u německých hranic
-
Plány proti dezinformacím jdou správným směrem. Jenže Češi jsou mistři strategií, upozorňuje Šlerka
-
Exlitvínovský Kirk se na zápas s Čechy těší. ‚Bude trochu hecovačka,‘ reaguje jeho bývalý spoluhráč Kaše