Podívali jsme se vlakem až do Číny a dozvěděli jste se, že i mladí pracují na železnici
Daleko za hranice, až do Číny, jsme se podívali s Michalem Jurmanem. Pan Pavel Láska nám přiblížil, co jeho, jako mladého člověka, přivedlo k práci na železnici.
Čínu je možné považovat za dominantu východní Asie. Pochopitelně je nejlidnatější zemí světa a zaujímá rozlohu 9 632 940 kilometrů čtverečních. Tolik krátký pohled do encyklopedií. Region expres ale zajímala tamní železnice. Jak se v Číně cestuje? Nejen na tuto otázku zná odpověď sportovní redaktor Českého rozhlasu 1 - Radiožurnálu Michal Jurman. Vyzpovídal ho Pavel Petr.
Pracuje na železnici dostatek mladých lidí? Nemusí se dráhy bát o svou budoucnost? Zdá se, že ne. Nadšenců je stále dost. Patří mezi ně Pavel Láska. Mladík, který po vyučení pracuje například jako výpravčí. Rád ale vypomáhá také v případě historických jízd v Českém ráji.
Zprávy z železnice:
První informace potěší cestující, pro které bývá někdy jízda vlakem, s ohledem na jejich zdravotní problémy, složitá. České dráhy totiž navýšily svých bezbariérových spojů zhruba o jednu čtvrtinu. Konkrétně na 3 237 denně.
Informoval o tom mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Mimochodem, během jediného dne v České republice vyjede průměrně 6 791 vlaků. Pokud je řeč o zmíněných bezbariérových spojích, přibyly především v regionální dopravě.
Konkrétně na tratích Libereckého kraje, dále na trase mezi Hradcem Králové a Turnovem nebo na Posázavském pacifiku. Samotné posílení umožnily především dodávky souprav CityElefant a modernizace vozidel Regionova. Počet bezbariérových souprav hodlají dráhy navyšovat i v příštích letech. Například na Vysočině a v Moravskoslezském kraji.
Pokud cestujete ze středních Čech nebo Prahy na Moravu, konkrétně třeba až do Havířova, přijmete jistě s potěšením fakt, že na této trati od 20. února přibudou čtyři další spoje RegioJet. V každém směru tak pojede sedm spojů společnosti Student Agency. Nově bude možné využít například ranní spoj s odjezdem ve 17:15 z Havířova přes Ostravu do Prahy i o víkendech, doposud jezdil jen v pracovních dnech.
Naopak spoj, který vyjížděl krátce před půl sedmou ráno v sobotu a v neděli, bude nově jezdit i v pracovních dnech. Nově vyjede vlak RegioJet z Havířova také před půl třetí odpoledne. V opačném směru, tedy z Prahy do Havířova, budou vlaky jezdit od půl osmé ráno do půl osmé večer ve dvouhodinovém intervalu.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Rozsudek ukázal část příjmů webu AC24. Inzeroval tam i Google, nyní svou reklamu stáhl
-
Reforma péče o duševní zdraví se zmařila, říká psychiatr. Duševní obtíže má přitom 16 procent Čechů
-
Přizpůsobit se i bojovat. Klimatickou situaci zvrátíme, čím dříve zavřeme emisní kohout, říká Jan Dusík
-
Varování před ruským imperialismem a moskevským režimem. Lipavský zkusil zapůsobit na Maďary