Spotřebitelské centrum dTest varuje: Pozor na překupníky vstupenek na kulturní akce

26. duben 2022 10:18

V Česku přibývá lidí, kteří si draze koupili vstupenky a na koncert, nebo jinou kulturní akci, se vůbec nedostali. Podle dTestu se problém týká společnosti Viagogo.

Čtěte také

Spotřebitelské centrum dTest varuje před společností Viagogo, která přeprodává vstupenky na kulturní akce. Problém je nejen v ceně, která je mnohdy daleko vyšší, než kdyby si vstupenky na konkrétní koncert nebo divadelní představení návštěvník koupil přímo u pořadatele; ale hlavně v tom, že společnost prodává ty samé lístky několikrát, a pak platí „pravidlo“, že se na danou akci dostane ten, kdo přijde první.

Na tuto společnost tak spotřebitelskému centru dTest přibývají stížnosti. Jedním ze zákazníků byl i pan Petr Hudík, který si koupil dvě vstupenky na koncert metalové kapely. „Mám vstupenky na 25. září do O2 Arény, jenže vtip je ten, že v O2 Aréně mi tvrdí, že nikdo takový tam nebude, protože oni (kapela) tam hrají někdy v srpnu, takže zářijový termín je falešný,“ popsal podvedený zákazník.

Pan Hudík navíc zaplatil za dvě vstupenky na tento falešný koncert téměř 5 tisíc korun; podle oficiálního ceníku pořadatele jsou nejdražší vstupenky za 1 690 korun. Na každé vstupence tak tento zákazník přeplatil 800 korun. Pan Hudík se obrátil i na policii.

Redaktorka Českého rozhlasu našla od společnosti Viagogo tři hodiny před začátkem koncertu v O2 Aréně nepřebernou nabídku lístků v cenové kategorii od necelých 1 700 do 21 tisíc korun za jeden. Přitom podle oficiálního prodejce v tu dobu zbývalo na koncert jen už 12 volných míst.

Společnost Viagogo ale prodává i lístky na zahraniční koncerty; tam může být škoda ještě vyšší, zákazník totiž musí připočítat cestu a ubytování.

Pokud si někdo lístky přes tuto společnost koupil a na danou událost se nedostal, nebo se akce vůbec nekonala, může kontaktovat svou banku. „Pokud jste nakoupili lístky, respektive zaplatili za ně částku kreditní, nebo debetní kartou, máte možnost využít služby chargeback. Chargeback znamená, že se reklamuje provedená platba a spotřebitel řeší vše přímo s bankou,“ poradila vedoucí právní poradny dTestu Jana Marková.

Další možností je obrátit se na spotřebitelskou poradnu dTestu, nebo na policii.

Společnost Viagogo přesídlila ze Švýcarska do USA. V takovém případě nejde kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci. Jednoduše do těchto zemí nesahají pravomoci evropských úřadů. V současnosti tak mají poškození spotřebitelé možnost podat stížnost u Národního amerického úřadu. Úřad může věc prošetřit, nicméně podání návrhu vyžaduje dobrou znalost angličtiny.

autoři: Barbora Kladivová , Jana Švecová , reČRoL
Spustit audio

Související