Rekonstrukce historického viaduktu nad pekelským údolím. V říjnu by tudy měly znovu jezdit vlaky

17. září 2019

Do konce září by měla skončit výluka trati mezi Českou Lípou a Blíževedly. Dělníci tam dokončují výměnu části mostu přes pekelské údolí. Stavební firma se zavázala, že rekonstrukci stihne celkem za 45 dnů.

Dělníci u Zahrádek na Českolipsku opravují historický viadukt. V uplynulých dnech stavební čety dokončily usazení nových ocelových mostovek skoro stometrové dopravní stavby. Kvůli rekonstrukci nejezdí nad údolím národní přírodní památky Peklo už měsíc vlaky. Výluka by ale měla do konce měsíce skončit.

Most je postaven na původních kamenných pilířích. „Nová je především ocelová konstrukce, úložné prahy, závěrné zdi, nové římsy a zábradlí,“ říká vedoucí Bořivoj Leszko.

Nejnáročnějším úkolem bylo přemístění nejdelší, více než čtyřicetimetrové, ocelové konstrukce hlavního pole, kterou si dělníci museli připravit předem na půl kilometru vzdáleném nádraží v Zahrádkách a převezli ji po kolejích nad dosluhující most. Podle Bořivoje Leszka sice tato operace nebyla snadná, nicméně výrazně zkrátila délku výluky na trati. „Přestože ta technologie, kterou provádíme, je velmi unikátní a na území České republiky byla použita teprve podruhé, jsem přesvědčen o tom, že tudy od října budou znovu jezdit vlaky,“ dodává Leszko.

Co nejkratší omezení dopravy byl také jeden z důležitých parametrů výběru dodavatele. „Výběrové řízení vedené touto novou metodou je vícekolové. Kromě ceny jsou zde zohledněny i další kritéria nabídky a hlavní stavbyvedoucí byl rovněž povinen prokázat své schopnosti a dovednosti prostřednictvím osobního pohovoru,“ vysvětluje mluvčí Správy železničních dopravních cest Marek Illiáš.

Spustit audio

Související