Poradna: Proč obchody mění druhy zboží v regálech?

5. květen 2014

Paní Jana Slámová z Děčína píše: „Zaujal mě váš pořad o obchodní manipulaci. Co si myslíte o tom, že obchod čas od času úplně přehází zboží v regálech. Moc mě to rozčiluje, protože když to udělají, tak nic nenajdu a velmi špatně si na to zvykám. Proč to dělají, vždyť tím musejí ztratit zákazníky?“

Milan Knotek odpovídá: Děkuji za dotaz. Posluchačce rozumím, mám úplně stejný pocit, nedávno mi stejnou věc udělali v jediném supermarketu, který na ústeckém Střekově máme, a já ještě teď neumím některé věci najít. Ale pozor – obchodníkům se taková věc vyplatí, ukázala to praxe. Reorganizace zboží v prodejně krátkodobě zvyšuje tržby.
Prý je to dáno tím, že zákazník bloudí a v důsledku toho projde celý obchod, ne pouze tu naučenou část a objeví věci, kterých si předtím vůbec nevšiml a něco z toho si koupí.

Věci, pro které si do supermarketu přišel, stejně nakonec najde, takové bludiště to zase nikdy není a ruku na srdce – většina z nás supermarket nevymění za jiný - lidé totiž většinou chodí tam, kde to mají nejblíž, třeba při cestě z práce.

Obecně ale většina lidí nerada mění navyklé obchodní prostředí, hlavně při nakupování potravin. Výjimku ale tvoří ti, co nakupují hodně dopředu, jezdí třeba autem na velké 14denní nákupy za několik tisíc, a těmto lidem je jedno, jestli při tom ujedou 5 nebo 50 kilometrů.

autor: mkt
Spustit audio