Poradna: Pouliční prodej aneb manipulace počtem a časem

14. únor 2014

V minulých dílech jsme upozorňovali na triky podomních obchodníků, tentokrát se zaměříme na prodej pouliční – konkrétně na trik manipulace počtem a časem. Co si pod tím představit?

Prodejce nás osloví na ulici, a pokud se zastavíme a umožníme mu, aby na nás začal mluvit, tak uslyšíme třeba tohle: „Nabídnu vám excelentní francouzské parfémy, lidi mě dneska málem utrhali ruce. Stojím tady hodinu a prodal jsem jich asi třicet. Mám tu poslední tři a zítra už bude vyprodáno. Za takovou cenu je nikde nedostanete.“

Na 100 % se můžeme spolehnout na to, že ten parfém nejen, že nebude luxusní - skutečně luxusní zboží se na ulici nikdy neprodává, ale že to bude nějaká levná napodobenina nevalné vůně.

Stejné to bude s většinou výrobků, které vám budou na ulici nabízet. Nevěřte, že jich ten pán prodal tolik, kolik říká a že má poslední tři - to je laciný trik, který má rychle vyvolat dojem exkluzivity.

Stejný podvod je taky tvrzení, že zítra už ten výrobek nebude prodávat – v naší čtvrti možná ne, ale o dvě ulice dál určitě ano, nebo se přesune do jiného města.

Jak se takové manipulaci na ulici bránit? Jednoduše – vůbec si těch lidí nevšímat a jít dál. Zboží, které nabízejí pouliční prodejci, je všude tolik, že si raději zajděte do obchodu, výrobek si pořádně prohlédněte a zamyslete se taky nad tím, jestli ho vůbec potřebujete.

autor: mkt
Spustit audio