Po více než roce vyjely tramvaje z Liberce do Vratislavic. V Jablonci pokračují opravy

15. duben 2015

Cestující z Liberce do Vratislavic nad Nisou a zpět si můžou oddychnout. Po více než roční rekonstrukci tramvajové trati dnes (15.4.) začala jezdit pravidelná linka 5 a 11. Lidé, kteří jedou do Jablonce nad Nisou budou ale dál vozit náhradní autobusy. Na opravě úseku trati se stále pracuje. Tramvaje se tam vrátí až koncem června.

Obyvatelé Vratislavic nad Nisou museli vyměnit tramvaj za autobus. A to moc pohodlnné nebylo.

„Jsem rád, že alespoň do těch Vratislavic tramvaj jezdí, protože musím říct, oproti tomu, jak to jezdilo předtím, ta jízda je příjemnější, daleko méně to drncá. Teď se těším na to, až se to zprovozní až do toho Jablonce, protože ty přestupy na náhradní autobusovou dopravu jsou určitou komplikací,“ říká Jakub Mehle z Jablonce nad Nisou.

Redaktorka Českého rozhlasu Sever Eva Malá vyráží na zkušební jízdu historickým tažným vozem, takzvaným plecháčem. Na dřevěné lavici vedle ní sedí stavbyvedoucí rekonstrukce trati Marián Žúbor. Stavbu se podle něj podařilo dokončit v termínu, nicméně museli se vypořádat s řadou problémů.

„Měl jsem pocit, že na co sáhneme, tam natrefíme na něco, co jsme nečekali. Hlavní zdržení bylo U Sila, když jsme pracovali u lékárny, tam vedla nějaká kabelová trasa. Vůbec se nepočítalo s tím, že by tam měla být kanalizace. Natrefili jsme asi na šestistovku rouru. Zjišťovali jsme co to je a jestli to je funkční. Tato prkotina, to je týdenní zdržení. U Pivovarského potoka byl zase nějaký beton, ale to se vyřešilo.“

Trať v Jablonci nad Nisou ještě není dokončená, jak to na ní vypadá?

„Zasypáváme zeď. Tam jsme byli limitovaní objektem, který pro dopravní podnik zajišťuje jiná firma. Musíme čekat, až zasanují celý ten svah. Tam s tou skálou to bylo opravdu problematické.“

Trať je podle provozně-technického ředitele Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce Ludvíka Lavičky bezpečnější. Bude i rychlejší.

„Zaprvé se trať částečně zdvoukolejnila, tak jak je potřeba na úpravy intervalů. Za druhé se přísně oddělili pěší od kolejnice. Buď je tam zábradlí, úzký nebo široký zelený pruh. Otázka je, jak to budou dodržovat, jak už nám teď předvádějí, takže tam pravděpodobně na některých místech přibude zábradlí.“

Intervaly linek se zkrátí na 15 minut z původních 20 u náhradní autobusové dopravy. V zastávce Pivovar se nově staví v obou směrech. Chodci by si měli dát pozor od Nové Rudy až po otočku tramvaje. Plánované semafory ještě nejsou v provozu. Bude se dodělávat i vodorovné dopravní značení a informační tabule.

autor: Eva Malá
Spustit audio