Obyvatelům Nového Boru na Českolipsku se nelíbí autovraky u vlakového nádraží
V blízkosti opravené budovy vlakového nádraží v Novém Boru na Českolipsku stojí autovraky. Má je tam tamní podnikatel, který obchoduje s náhradními díly. Auta mají nejen poškozené karoserie, ale i rozbitá okna, odkryté části motorů a pod vozy nejsou ani nádoby na zachycení možného úniku provozních kapalin.
„Je to tady hrozné, čím dál horší. Není na to pěkný pohled.“ „Nic moc. Je to ohyzda a vůbec žádná sláva.“ To jsou některé z komentářů obyvatel Nového Boru nad zhruba desítkou autovraků, které stojí za plotem hned vedle vlakového nádraží. Na pozemku je odhadem dvanáct autovraků. Ty tam majitel firmy Martin Janek zaparkoval. Auta byla určená k dalšímu prodeji.
„Prostě tady byla zaparkovaná, protože mám smlouvu, že tady můžu parkovat auta. Zaparkoval jsem je s tím, že se prodají,“ konstatuje Martin Janek.
Souhlasí i s míněním obyvatel, že na místo s vraky pěkný pohled není. Vozy jsou rozbité. Mají vymlácená okna. Podle Martina Janka je to tím, že mu na pozemek, kde má autovraky, lezou nezvaní hosté. Plot kolem je samá díra.
„Není to jen jedna díra. Já se to snažil zabezpečit, ale to bych tady musel stát od rána do večera.“
Pod havarovanými auty chybí van na zachycení možného úniku provozních kapalin.
„Ty už mi dvakrát ukradli. Já jsem to na policii nehlásil, protože ta škoda tam není tak vysoká. Daleko větší škodu než na těch vanách mám na tom, že tam není a něco tam z toho ukáplo, nebo že se tu válí rozbité sklo. Ti lidé mi udělají větší škodu tímhle. Byla tady kontrola z odboru životního prostředí a ze živnostenského úřadu. Řekli mi, že tady musím ty vany, musím mít nádoby na odpad, smlouvu s firmou, která to likviduje, atakdále. Všechno jsem splnil. Tady sice venku ty vany ukradli. Pak si to na konci roku přišli znova zkontrolovat a od té doby se k tomu nikdo nevyjádřil.“
Podle mluvčí novoborské radnice Jany Maněnové situaci kolem vraků u vlakového nádraží město řeší.
„Zejména odbor životního prostředí, ale jedná se o poměrně složitý proces, protože do toho řešení musí být zapojeno i více odborů města. Nemohu být konkrétnější, protože na řešení se podílí více odborů a ta situace je poměrně složitá.“
Otázkou zůstává, jestli za pár týdnu bude ještě co řešit. „Do konce března to bude uklizené a pak pozemek vracím Českým drahám. Tady s tím placem stoprocentně končím, a co mám o kus dál prodej dílů, to se ještě uvidí,“ uzavírá Martin Janek.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Váhání Spolu mě mrzí, ale chápu ho, říká středočeská hejtmanka o povolebním vyjednávání
-
ŽIVĚ: Světluška rozzáří pražskou Chuchli. Přispějte i vy během benefičního koncertu
-
Zdaňme víc neřesti, radí ministr Vlček. ‚Řešme spíš výdaje bobtnajícího státu,‘ oponuje Skopeček
-
Advokát: Špatně placená jsou všechna povolání v justici od úředníků po soudce. A neřeší se to dlouho