Na vlastní kůži jsme zjišťovali, jaké je cestovat v zimě vlakem a zastavili jsme se v Mělníku

11. únor 2012
Region expres , Region expres , Region expres

Zjišťovali jsme, jak je příjemné cestovat po železnici teď v zimě. Na mělnickém nádraží jsme se zastavili v dopravní kanceláři. O bezpečnosti provozu vyprávěl výpravčí Martin Hladík.

Třeskuté mrazy, které zasáhly Českou republiku, spíše nabádaly k tomu zůstat doma, pěkně v teple. Pavel Petr se s touto myšlenkou neztotožnil. Dostal chuť projet se vlakem. Ne kvůli vlastnímu potěšení, ale aby se prostě a jednoduše přesvědčil, jestli se i při teplotách kolem mínus patnáct stupňů dá vůbec cestovat. Bez toho, aniž by vám byla zima a prochladli jste. Co zjistil? To už vám prozradil on sám.

Co se musí stát před tím, než váš vlak vjede do stanice? Jak je jeho jízda zabezpečena? Dozví se odpovědní lidé včas, že třeba došlo k prasknutí kolejnice? Nejen na tyto otázky byl připraven odpovídat v dopravní kanceláři mělnického nádraží výpravčí Martin Hladík.


Zprávy z železnice:
České dráhy musí zřejmě počítat s další konkurencí. Dopravní firma Leo Express totiž převzala první elektrickou jednotku Flirt od švýcarského výrobce Stadler Rail. Tu bude společnost od jara testovat na zkušebním okruhu ve středočeské Velimi.

Podle předběžných odhadů bude mít firma k dispozici celkem pět souprav za 1,5 miliardy korun. Jak uvedl majitel společnosti Leoš Novotný, Leo Express chce od prosince jezdit na trati mezi Prahou a Ostravou. Klimatizované soupravy pojmou do svých útrob 237 pasažérů. Samozřejmě sedících.


Cestování po železnici může být v budoucnu o další krok příjemnější. České dráhy totiž sáhnou k opravě osobních vozů typu Bmee. Ty vyráběla v letech 1986 a 1987 tehdejší východoněmecká vagónka v Budyšíně. Vozy po rekonstrukci nabídnou 80 míst k sezení. Výměny se dočkají podlahy, obložení, okna a také osvětlení. Sedačky budou polohovatelné. Samozřejmostí se stane klimatizace, k dispozici budou navíc elektrické zásuvky.

autor: Pavel Petr
Spustit audio