Množí se stížnosti na operátory zákaznických linek – kvůli nakládání s osobními údaji

Ilustrační foto

„Dovolujeme si vám oznámit, že hovor může být pro zkvalitnění služeb monitorovaný“. S trochou nadsázky v překladu „Vše co řeknete, může být použito proti vám“.

Zavoláte na některou ze zákaznických linek a sympatický hlas operátorky na druhé straně telefonního hovoru Vám oznámí, že telefonát bude nahráván. Jak ale ukazují zjištění Úřadu pro ochranu osobních údajů, operátoři zákaznických linek ne vždy dodržují pravidla GDPR pro nakládání s osobními údaji. Lidé si nejčastěji stěžují, že jim společnost odmítá nahrávku vydat nebo na jednání telemarketingových firem. Podle mluvčího Úřadu pro ochranu osobních údajů Tomáše Patáka jde vůbec nejčastěji o půjčovny aut nebo pojišťovny. Advokát Matyáš Kužela k to mu uvádí, že pokud klient chce, má společnost povinnost nahrávku poslat.

Podle GDPR má dotčená fyzická osoba právo na přístup ke svým osobním údajům. Pokud takové právo uplatní, společnost by jí měla přístup umožnit nejpozději do 1 měsíce od podání žádosti.
Matyáš Kužela, advokát

Společnost musí také zaručit, že nahrávku, která obsahuje osobní údaje, bezpečně uskladní.