Mimoňským náměstím denně projede 800 kamionů. Změna je zatím v nedohlednu

18. únor 2020 13:12

Ve městě se potkávají dvě silnice 2. třídy, které si už dřív část dopravců oblíbila jako alternativu ke zpoplatněným cestám. Nedávné rozšíření mýtného systému situaci nevylepšilo.

Čtěte také

Po letošním zpoplatnění části silnic 1. třídy pro kamiony volí část dopravců trasy, na kterých se mýto platit nemusí. Doplácejí na to v Mimoni, kudy prochází nezpoplatněná cesta na sever Čech, do Německa a Polska. Většina silnic je ve správě Libereckého kraje, který chce na dotčené úseky umístit zákazy vjezdu vozidlům o hmotnosti nad 12 tun.

Náměstím v Mimoni vede jedna z propojek více výpadovek z města. Jak uvedl starosta obce Petr Král za hnutí ANO, sledováním zjistili, že kromě osobní dopravy tam denně projede 800 kamionu. „Nepočítali jsme nákladní vozidla,“ dodává.

Uvidíme, jestli budou zákazové značky tranzitu, potom třeba zastupitelstvo bude ochotno opravit tu křižovatku co nejdříve, ale jestli nebude zákaz tranzitu tak neprojede nic.

starosta Mimoně Petr Král (ANO)

Zpracovávají studii pro Malou ulici, místní komunikaci, která propojuje silnice 2 tříd, jenže zjistili, že v místě neodpovídá obalová křivka při výjezdu Mírové ulice. Podle zákona tak nákladní vozidlo v místě ohrožuje a omezuje provoz, protože vyjíždí do protisměru. Pokud by tedy neprosadili zákaz tranzitní dopravy obcí, budou muset do tohoto místa dát zákaz vjezdu všem vozidlům o hmotnosti nad 12 tun. A to by se mohlo týkat i zásobování.

Obalová křivka – čára spojující směrodatný vnější obrys pohybujícího se vozidla.

Zdroj: Metodika pro rozšíření jízdních pruhů ve směrových obloucích a aplikaci vlečných křivek vozidel, Vyroké učení technické Brno, Fakulta stavební

K situaci se vyjádřil i náměstek pro dopravu Jan Sviták ze Starostů pro Liberecký kraj: „Návrh uvažuje s omezením nákladní tranzitní dopravy o hmotnosti nad 12 tun na silnicích 2. třídy a to v oblasti Nového Boru, České Lípy, Mnichova Hradiště, Jablonného v Podještědí a Mimoně. Zatím jsme se bohužel nesetkali s kladnými stanovisky. Důvodem je podle policie například již existující dopravní značení na jiných úsecích, nebo požadavek na statistiku nárůstu dopravy na silnicích nižších tříd.“

autoři: jij , reČRoL
Spustit audio

Související