Kruhový objezd u pardubické záchranky zjednoduší příjezd od Nemošic

13. březen 2019 10:15

Přestavba křižovatky u záchranné služby v Pardubicích pokračuje. Řidiče čekají omezení a výhledově také kruhový objezd, který nahradí stávající křižovatku ve tvaru T.

Křižovatka bude částečně uzavřená od konce března. Potvrdil to i mluvčí pardubického magistrátu Radim Jelínek: „Od 30. března do 7. května bude omezen výjezd směrem na Nemošice. Ti, kteří tuto trasu používají, musí najít náhradní variantu.“

Zatím je místo průjezdné, ale řidiči musí být opatrní. Jednak se tam pohybují dělníci a stavební stroje, a pak je ve směru na Černou za Bory zúžený průjezd.

Konec kolonám?

Město křižovatku přestavuje, protože to je místo častých dopravních komplikací. Do křižovatky totiž ústí silnice od Nemošic, kterou někteří řidiči využívají jako alternativní trasu pro příjezd do krajského města od Chrudimi. Druhým problémem pak jsou přednosti, hlavní silnice totiž vede od nemocnice směrem na Černou za Bory a právě ve směru od Nemošic se zejména v dopravních špičkách tvoří kolony.

Křižovatka u pardubické záchranky se změní z klasické ve tvaru T na okružní

V těsném sousedství je navíc i stanoviště záchranné služby, odkud vyjíždějí sanity. Co si město od opravy slibuje, přibližuje opět Radim Jelínek: „Byla tam velká hustota dopravy. Okružní křižovatka zvýší kapacitu a propustnost. Nebude samozřejmě upravena pouze křižovatka, ale třeba i chodníky nebo autobusové zastávky.“

Místem projíždí i městská hromadná doprava. Kvůli stavebním pracím už bylo potřeba přeložit trolejové vedení a další komplikace ještě nastanou, říká ředitel dopravního podniku Tomáš Pelikán.

„Máme dohodnuto několik výluk, nicméně pokud nebude k dispozici trolejové vedení z důvodu stavby nebo při dokončovacích pracích a kruhovém objezdu, tak bude trolejbusová doprava převedena na autobusovou.“

Město za přestavbu křižovatky zaplatí přibližně 22 milionů korun. Práce by měly být hotové do konce května.

Změna u Anenského podjezdu

Pardubice připravují také proměnu křižovatky u Anenského podjezdu, což je časté místo dopravních nehod a kolon. Studie ukáže nejvhodnější opatření. Jednou z možností je rozšíření o jeden odbočovací pruh.

V podjezdu by mohl díky rozšíření silnice přibýt jeden odbočovací pruh doprava, čímž by se zvýšila kapacita křižovatky. Kvůli tomu by bylo nutné ubrat kousek chodníku na pravé straně směrem od podjezdu.

autoři: Josef Ženatý , pta | zdroj: ČTK
Spustit audio

Související