Každý pátý Čech využívá při nakupování chytré technologie

mobil - mobily - smartphone
mobil - mobily - smartphone

Skenery na zboží nebo třeba samoobslužné pokladny. Takové chytré technologie při nakupování využívá pětina Čechů. Vychází to z průzkumu agentury Ipsos pro konzultační společnost Acomware.

Chytré nakupování a léčivé oblečení: Festival SLOU navrhuje, jak zpomalit konzum

Značka MILD Stanislavy Malcové

Udržitelnost není jen o tom, co, ale také jak nakupujeme. Právě na to upozorňuje blížící se festival SLOU Days. Přinese tipy na to, jak si udělat pořádek ve vlastní skříni nebo jak vybrat kvalitní věci v sekáči. A představí řadu etických a lokálních značek, kterým nejde jen o to, jak věci vypadají, ale také o to, jak funkčně a jak dlouho mohou sloužit.

Zákazníci obchodů si postupně zvykají taky na mobilní aplikace k sledování akčních nabídek nebo uchování věrnostních kartiček.

Chytré technologie, které můžou nákupy nejen potravin urychlit a zjednodušit, zná podle průzkumu pro společnost Acomware každý druhý. Nejčastěji si lidé vzpomenou na skenování QR kódů nebo zboží. Reálnou zkušenost v obchodě s takovými technologiemi má ale jen každý pátý zákazník.

Třeba samoobslužné pokladny přitom řetězce s potravinami využívají stále víc. Snaží se tak mimo jiné řešit i nedostatek zaměstnanců.

Spustit audio
autor: Barbora Kladivová|zdroj: Český rozhlas

Související