Karel Kachyňa uměl pracovat s herci, filmy vynikají obrazovým cítěním, říká publicista
Saša Michailidis se ptá filmového teoretika, historika, pedagoga na FAMU Jana Bernarda a publicisty, redaktora Filmového přehledu Martina Šrajera. 1. května uplynulo sto let od narození režiséra a scenáristy Karla Kachyni, v březnu tomu bylo dvacet let od jeho úmrtí. Jak ho formovalo studium na FAMU a 50. léta? Jaká byla jeho spolupráce s Janem Procházkou v letech šedesátých? A jaká byla pozdější Kachyňova tvorba?
Poslouchejte od pondělí do pátku od 16:30 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na adresu: akcent@rozhlas.cz.
Související
-
Zrestaurovaný film Ucho jede do Benátek – rozhovor s kritičkou Alicí Aronovou
Na filmovém festivalu v Benátkách bude k vidění i česká klasika. Divákům se představí digitálně zrestaurovaný film Karla Kachyni Ucho.
-
Sto let s Františkem Vláčilem. Národní filmový archiv uvádí zatím největší retrospektivu jeho filmů
Je to přesně sto let, co se narodil František Vláčil. Jeho snímek Marketa Lazarová pokládá řada filmových odborníků i fanoušků za nejlepší československý film všech dob.
-
Karel Kachyňa točil od 50. do 90. let. Jak to bylo možné?
Respektovaný český filmový režisér Karel Kachyňa začal natáčet v 50. letech a jeho uměleckým vrcholem byly na konci 60. let filmy Ucho, Kočár do Vídně nebo Noc nevěsty.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka