Jak děti nepřipravit o radost z tvorby? První krok – uchvátit je a ohromit zvukem, pohybem, barvou
Hravost a tvořivost jsou vlastnosti, se kterými se rodíme. Je lepší je kultivovat, nebo nechat svobodně projevit? Jak při umělecké výchově funguje pochvala a kritika? O svých pedagogických zkušenostech hovoří tanečnice Markéta Pucová ze sdružení Roztoč a Dětského studia Altík, hudebník a skladatel Tomáš Fingerland z hudební La školy a výtvarník Otto Kouwen ze spolku Barvolam, který propojuje svět takzvaně mentálně postižených umělců s umělci postiženými akademickým vzděláním.
Související
-
Vzdušné akrobatky chtějí zachytit zkušenost mateřství. Na jeviště pozvaly své děti
Cirkus TeTy letos oslavuje deset let působení na české novocirkusové scéně. A jako dárek si nadělil experimentální projekt Voyerky.
-
Umělecký provoz s rodinným životem moc nepočítá, říká performerka Kateřina Olivová
O životních a pracovních podmínkách rodičů-umělců si Hanka Malaníková povídá s Kateřinou Olivovou, Evou Melo a Hanou Stinkou Lundiakovou.
-
Hudbu ve školství je potřeba osvobodit: Není to jen předmět, je to jazyk
Hudba je jiná forma mateřského jazyka. Proto se tak musí učit. Tak to vnímají hudební pedagog Ondřej Tichý i členové a členky projektu Mladí ladí dětem.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.