V Krkonoších i jejich podhůří roste počet elektrokol. Přibývá tak práce mechanikům v cykloservisech

27. srpen 2020 09:07

Seznamy plné objednávek nejméně na tři týdny dopředu. Nedostatek některých součástek a stále se prodlužující čekací doby. Tak to teď vypadá v některých cykloservisech v Krkonoších a jejich podhůří. Servismani mají kvůli stále se zvyšujícímu počtu elektrokol víc práce. Zákazníci přijíždí jak na garanční prohlídky s novými koly, tak stále častěji i s různými poruchami. 

„Díky tomu, že nám letošní rok zaznamenal obrovský nárůst elektrokol, tak samozřejmě tím také vzrostla náročnost na údržbu," říká majitel cykloservisu a prodejny Michal Kučera, který má právě před sebou na stojanu dámské kolo na elektrický pohon.
„Zákazník ho přivezl po 150 kilometrech na garanční prohlídku. Takže budeme provádět běžný servis."

Čtěte také

Pracují tady celkem tři servismani a to teď od rána do večera.

Rozhlížíme se po dílně, normálních klasických kol je tu minimum.
„Dá se to už určit i v procentech. Řekl bych, že takových 70 procent elektrokol vůči 30 procentům klasických kol."

Elektrokolo si pořídila i paní Světlana, kterou potkáváme v centru Vrchlabí.
„Abych nemusela jezdit autobusem, tak jsem si ho pořídila. A také na výlety je výborné. Podívám se do míst, kam bych už na normálním kole nevyšlapala."

Roste počet elektrokol v Krkonoších i jejich podhůří

Najeto už má přes dva tisíce kilometrů za necelý jeden rok. To by prý už na normálním kole neujela.
„Byli jsme například na cyklozájezdu v Třeboni. Jinak jezdím do Trutnova, do Vrchlabí. Zkrátka po okolí."

Čtěte také

„Pokračuje obliba elektrokol. Myslím si, že v letošním roce je ještě větší, než loni. Přispěla k tomu i daná situace. Spousta lidí zůstala na dovolenou u nás v Čechách a nakoupila si elektrokola," potvrzuje stoupající zájem o kola na elektrický pohon manažerka Svazku krkonošských měst a obcí Miroslava Chaloupská.

Také krkonošské cyklobusy už teď přepravily vyšší počet cyklobusů než v loňské sezóně.

„Co se týče cyklobusů, tak i tam vídáme elektrokola stále častěji. Chci ale upozornit na jednu vět. Je v každém případě zapotřebí vyndávat z něj baterii. Kolo pak o tři až čtyři kilogramy hned lehčí a manipulace s ním a umisťování na přepravní háky je snadnější," dodává Miroslava Chaloupská.

Spustit audio

Související